Ak je niečo krehké, riziko toho, že sa to poškodí, robí čokoľvek čo robíte, aby ste to vylepšili alebo urobili to „výkonným“ bezvýznamné, pokiaľ najskôr nezredukujete riziko poškodenia.  

Úspech firmy je v takomto prípade „závislým na ceste“ lebo treba firmu najskôr stabilizovať a až potom reinvenovať.

Zo skúsenosti vieme, že najväčší úspech reinvencie dosiahne firma vtedy, ak je v „dobrom stave“ – vtedy je pravdepodobnosť úspechu reinvencie blízka hodnote 90 %.

Ak je firma „dolu“, tak pravdepodobnosť úspechu reinvencie (obnovy vitality firmy) je na úrovni iba 10 %.   

Ak nie je objektívne možné firmu stabilizovať, reinvenovať, vitalizovať, tak nemá význam ďalej pracovať na jej zlepšení a zbytočne spotrebovávať jej kapitál.

V beznádejnej situácii je treba firmu „recyklovať“.